انواع درب اتوماتیک

درب های اتوماتیک از نظر نوع عملکرد ، مکانیزم کارکرد،جنس و کاربرد به انواع مختلفی دسته بندی می شوند در این مطلب با انواع سیستم های درب اتوماتیک و شرکت درب اتوماتیک آشنا خواهیم شد.

درب اتوماتیک شیشه ای

درب های اتوماتیک شیشه ای در مراکز تجاری، فروشگاه ها ،ادارات ، بیمارستان ها مورد استفاده قرار میگیرند.

این نوع درب خود به انواع مختلفی تقسیم می شود.انواع درب های اتوماتیک شیشه ای عبارتند از:

درب شیشه ای تلسکوپی

درب شیشه ای کشویی

درب شیشه ای منحنی

درب شیشه ای گردان

درب های اتوماتیک تاشو شیشه ای

درب شیشه ای تلسکوپی

درب اتوماتیک تلسکوپی از نظر عملکرد شبیه درب کشویی میباشد و تفاوت آن با درب کشویی در عرض بازشو آن است به این صورت که برای هر لنگه ثابت دو لنگه متحرک نصب می شود و لنگه های متحرک هنگام باز شدن به صورت هماهنگ با سرعتی متفاوت به روی لنگه ثابت قرار می گیرند. این نوع درب برای ورودی های با عرض کم مناسب هستند و به صورت دو طرفه و یک طرفه قابل طراحی می باشند.

شرکت درب اتوماتیک

شرکت درب اتوماتیک در حال طراحی و تولید انواع درب با ویژگی های خاص است. این شرکت ها متناسب با نیاز هر ساختمان و میزان ترافیک رفت و آمد آن ها به تولید درب مشغول هستند. درب های اتوماتیک از نیاز ضروری برای انواع ساختمان تجاری، صنعتی، اداری و مسکونی محسوب می شوند. درب کشویی شیشه ای از ایجاد ترافیک در زمان تردد جلوگیری می کنند و صرفه جویی در فضا را افزایش می دهند. معمولا درب های اتوماتیک با استفاده از سنسور می توانند ورود و خروج افراد را تشخیص دهند. اگر در حال احداث ساختمان جدیدی هستید، درب های کشویی را به عنوان گزینه در نظر داشته باشید. در ادامه درباره انواع درب های اتوماتیک بیشتر صحبت می کنیم.


مطلب پیشنهادی: سیستم درب اتوماتیک 


انواع درب اتوماتیک



درب اتوماتیک کشویی

یکی از پرکاربردترین انواع درب های اتوماتیک می باشد و در بسیاری از مکان ها از جمله فروشگاه ها ،بانک ها و بیمارستان ها با عنوان درب اتوماتیک بیمارستانی استفاده می شوند.در این نوع درب دو لنگه ثابت و دو لنگه متحرک نصب می شود و لنگه های متحرک هنگام باز شدن روی لنگه های ثابت قرار میگیرند و عملکرد آن به صورت خطی و با استفاده از سنسور می باشد.

درب شیشه ای منحنی

درب های اتوماتیک منحنی یکی از زیباترین و مدرن ترین انواع درب اتوماتیک می باشد که برای هتل ها و مراکز تجاری بسیار مناسب بوده و زیبایی منحصر به فردی به ساختمان می بخشد.درب های منحنی به شکل نیم دایره ویا دایره کامل ساخته می شوند و مانند درب های کشویی دارای دو لنگه ثابت و دو لنگه متحرک می باشدو عملکرد آن نیز همانند درب های کشویی می باشد و تفاوت آن تنها در شکل آن میباشد.


مطلب پیشنهای: در اتوماتیک


درب شیشه ای گردان

این نوع از درب های شیشه ای از انواع درب اتوماتیک و دارای چندین خانه شیشه ای هستند که به صورت مدرو قرار گرفته اند و به صورت دائم در حال چرخش می باشند. افراد می توانند در هر یک از این خانه ها قرار گرفته و پس از چرخش درب و وارد شدن به قسمت ورودی، از آن خارج گردند. این نوع درب ها برای مکان هایی که رفت وآمد زیاد است مناسب می باشند چون افراد همزمان و بدون هیچ برخوردی می توانند وارد و خارج شوند.

درب شیشه ای تاشو

درب های تاشو از دو لت تشکیل شده و هر لت به دو قسمت تقسیم میشود که این دو قسمت به وسیله لولا به یکدیگر وصل می شوند و هنگام باز شدن به روی یکدیگر تا میشوند و میتوانند به سمت داخل ویا خارج بازشوند درب اتوماتیک تاشو ، برای مکان¬هایی مانند راهر وها، کریدور¬ها و به طور کلی ورودی¬هایی که به لحاظ فضایی با محدودیت روبه رو هستند بسیار مناسب و کاربردی می باشند.

شرکت پیشتازان فن آوری طاها( گروه بتیس)از شرکت های معتبر و با سابقه در بین شرکت های درب اتوماتیک و به عنوان نماینده انحصاری درب های اتوماتیک کمپانی FACE ایتالیا و يکي از برترين پيشگامان صنعت درب اتوماتیک در ايران ، به عنوان یکی از بهترین شر کت های درب اتوماتیک شیشه ای در ایران شناخته شده است.


مطلب پیشنهادی: خرید درب اتوماتیک


درب اتوماتیک پارکینگی

درب پارکینگی همان‌طور که از نامش پیداست برای ورودی پارکینگ‌ها به کار می‌رود. از مزایای مهم این درب‌ها افزایش ایمنی پارکینگ و باز و بسته شدن درب بدون نیاز به پیاده شدن و راحتی در استفاده می باشد.

درب‌های اتوماتیک پارکینگ معمولاً به وسیله‌ی جک‌های هیدرولیکی و جک الکترومکانیک باز و بسته می‌شوند ودارای انواع مختلف لولایی،بازویی، کرکره ای و سکشنال می باشند. برای باز و بسته کردن این درب‌ ها از کنترل از راه دور (ریموت) استفاده می‌شود. در صورت مشترک بودن پارکینگ می‌توان چندین کنترل برای انواع درب اتوماتیک  آن داشت. درب‌ اتوماتیک پارکینگی به شکل‌های مختلف یک لنگه و دو لنگه تولید می‌شوند. درب پارکینگ می‌تواند به صورت نرده‌ای و یا هم‌چون انواع دروازه‌های فلزی و معمولی باشد.

درب اتوماتیک بالارونده یا سکشنال

درب‌های اتوماتیک سکشنال یا زیر سقفی یکی از مدرن‌ترین درب‌ اتوماتیک هستند. این درب‌ها معمولاً در مکانهایی که دارای سقف هستند استفاده می‌شود. چرا که درب بالا رونده در هنگام باز شدن به زیر سقف منتقل می‌شود.

استفاده از درب سکشنال برای مکان هایی که با محدودیت فضا مواجه هستند مانند پارکینگ ها، بسیار مناسب است. مکانیزم خاص درب زیر سقفی باعث می شود که به کمک فنرهای بالانس و ریل‌های خاص، درب در زیر سقف جمع شده و حجم فضای محدودی از پارکینگ را اشغال کند.

انواع درب اتوماتیک نیز به صورت اتوماتیک و به وسیله‌ی ریموت باز و بسته شده و در جنس های مختلف ساخته می شوند.

درب اتوماتیک کرکره ای

درب‌های کرکره‌ای از دیرباز کاربردهای فراوانی داشته‌اند. کاربرد اصلی این نوع درب‌ها اغلب برای ورودی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها می باشد. اما برخی مواقع برای وزودی حیاط ویا پارکینگ ها نیز استفاده میشوند.درب های کرکره ای در بالای ورودی به صورت گرد جمع می شوند و فضای بسیار اندکی را اشغال میکنند.

از مزیت‌های درب ‌اتوماتیک کرکره ای قابل شستشو بودن ، تنوع در رنگ وجنس، ایمنی بالا،مقاومت در برابر رطوبت و خوردگی ، راحتی در باز و بسته شدن می باشد.

شرکت پیشتازان فن آوری طاها(گروه بتیس) ،بزرگترین مجری درب اتوماتیک و نمايندگي رسمی فروش ، نصب و خدمات پس از فروش سيستم های دوربین مداربسته ، سیستم های کنترل تردد و گیت کنترل تردد ، سیستم مدیریت پارکینگ ، سیستم اینترکام و درب اتوماتيک بيش از 14 کمپانی معتبر در ايران را دارا می باشد.

بتیس جزو بهترین شرکت درب اتوماتیک است که انواع درب اتوماتیک را با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار می دهد.شرکت درب اتوماتیک بتیس با داشتن سال ها تجربه شما را در خرید انواع درب اتوماتیک راهنمایی می کند.کارشناسان مجرب شرکت درب اتوماتیک بتیس همیشه آماده پاسخگویی سوالات شما در مورد انواع درب اتوماتیک هستند.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با درب هرمتیک کلیک کنید.

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این محصول چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




تجربه و نظر کاربران :

: کاربر مهمان

سلام.از سایت شما درب اتوماتیک تلسکوپی خریداری کردم عالیه.این نوع از کاربردی ترین انواع درب اتوماتیک می باشد.

: کاربر مهمان

من در انتخاب بین انواع درب اتوماتیک تردید داشتم.اما با راهنمایی های کارشناسان شما تونستم بهترین درب را انتخاب کنم.

: کاربر مهمان

سلام،مطلب خوبی بود با انواع درب اتوماتیک آشنا شدم و راحت تر می تونم درب مناسب را انتخاب کنم.

: کاربر مهمان

سلام،مطلب خوبی بود با انواع درب اتوماتیک آشنا شدم و راحت تر می تونم درب مناسب را انتخاب کنم.

محصولات مرتبط
مقالات