معرفی دوربین گردان هوشمند و قابلیت های آن

دوربین گردان چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دوربین گردان یکی از ابزار های کاربردی جهت بهره گیری در سیستم های امنیتی بوده که معمولا از آن برای محیط های بزرگ استفاده می شود. امروزه استفاده از دوربین های مدار بسته به یکی از نیاز های ضروری اماکن تبدیل شده است. زیرا با کمک دوربین های مدار بسته می توان تا حد قابل توجهی از بروز حوادثی همچون سرقت جلوگیری نمود. به همین منظور بهتر است از مناسب ترین دوربین های مدار بسته در محیط های کسب و کار استفاده شود؛ تا به کمک آن بتوان ضریب امنیت محل مورد نظر را تا حد قابل قبولی افزایش داد. دوربین بیسیم گردان به عنوان یکی از جدیدترین دوربین های حفاظتی موجود، شناخته می شود. این دوربین ها در مقایسه با نمونه های ساده از قابلیت های منحصر به فردی برخوردار هستند. این امر سبب شده تا استفاده از دوربین های مدار بسته در محیط های بزرگ با استقبال خوبی روبرو شود. به همین منظور بسیاری از صاحبان کسب و کار های حساس، از دوربین های گردان برای امنیت بیشتر استفاده می کنند. در حال حاضر از دوربین های گردان با نام هایی همچون دوربین مدار بسته چرخشی، گردان، دوربین بولت PTZ گردان، کنترل از راه دور، دوربین گردان IP اسپید دام و فست دام یاد می شود. همچنین تمامی این دوربین ها از قابلیت ها و ویژگی های یکسانی برخوردار هستند و تنها در مواردی اندک با یکدیگر تفاوت دارند.

کاربرد دوربین گردان هوشمند

همانطور که در ابتدای این مطلب عنوان گردید، در حال حاضر از دوربین های گردان برای مواردی گوناگونی استفاده می شود. دلیل آن هم کاملا واضح است، زیرا دوربین های گردان از قابلیت چرخش و پوشش منطقه وسیع‌تری برخوردار هستند. همچنین به علت پوشش منطقه سیع‌تر، استفاده از دوربین گردان از نظر اقتصادی مقرون به صرفه خواهد بود. زیرا نمونه های ساده دوربین های مدار بسته فاقد عملکرد چرخشی می باشند که این موضوع سبب می شود تا استفاده از آن ها محدود به موارد خاصی باشد. در حال حاضر از دوربین های گردان برای مواردی همچون سوله ها، کارگاه ها، کارخانجات، پارکینگ و... استفاده می شود. معمولا برای امنیت بیشتر پیشنهاد می شود تا از چندین دوربین گردان در کنار یکدیگر استفاده گردد؛ تا به این ترتیب تمامی زوایای محل مورد نظر قابل پوشش باشند. زیرا استفاده از یک دوربین برای پوشش یک منطقه اشکالاتی را در ادامه به وجود خواهد آورد. به عنوان مثال هنگام سرقت از یک سوله اگر زاویه محل سرقت پشت به دوربین باشد، هیچ گونه تصویری از آن در دسترس نخواهد بود. همچنین دوربین گردان هوشمند به علت برخورداری از ویژگی چرخشی، نیازمند به یک اپراتور هستند. بنابراین در صورت عدم استفاده از اپراتور، بهره‌گیری از دوربین های گردان هیچ گونه تفاوتی با دوربین های معمولی نخواهند داشت.

مطالعه بیشتر:برای کسب اطلاع در مورد سیستم اینترکام به این صفحه مراجعه کنید.



دوربین گردان هوشمند



انواع دوربین های گردان هوشمند

دوربین های گردان هوشمند از نظر نوع کاربری به دو نوع مختلف تقسیم بندی می شوند که هر کدام از آن ها مناسب استفاده در محل های گوناگونی هستند. به همین منظور این دو نوع مختلف عبارتند از :

دوربین گردان Outdoor

دوربین های گردان Outdoor به عنوان یکی از پرکاربردترین دوربین های چرخشی به شمار می روند. این دوربین همانطور که از نام آن پیداست برای محیط های بیرونی و فضای باز استفاده می شوند. همچنین این دوربین ها از مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی برخوردار هستند.

دوربین گردان Indoor

دوربین های گردان Indoor به عنوان گزینه ای مناسب جهت استفاده در محیط های سر بسته و مسقف شناخته می شوند. زیرا این دوربین ها از مقاومت کمتری نسبت به نمونه دیگر آن، برخوردار هستند. البته طراحی منحصر به فرد این دوربین، آن را به یکی از مناسب ترین گزینه های موجود جهت استفاده در محیط های سربسته تبدیل کرده است.

آشنایی با دوربین های گردان هوشمند و بی سیم

در میان نمونه های Indoor و Outdoor دوربین گردان هوشمند و دوربین بیسیم گردان از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. علت آن هم این است که استفاده از این دو نوع دوربین به مراتب ساده‌تر از نمونه های دیگر است. علاوه بر آن، این دو نوع دوربین نسبت به نمونه های دیگر از امکانات بیشتری برخوردار هستند. جهت آگاهی بیشتر لازم است بدانید دوربین های بی سیم و هوشمند دارای قابلیت کنترل از راه دور می باشند. این موضوع باعث می شود تا بتوان از آن برای محیط های از فاقد امکان سیم کشی استفاده نمود. به همین علت بسیاری از صاحبان کسب و کار های حساس استفاده از دوربین گردان هوشمند و بی سیم را به نمونه های معمولی ترجیح می دهند. همچنین برخی دیگر از ویژگی های این دوربین ها شامل موارد زیر هستند.

نصب بسیار آسان

ضبط تصاویر با کیفیت بالا

امکان پشتیبانی از حافظه داخلی (SD)

امنیت بالا در انتقال اطلاعات

قابل استفاده در محل های فاقد امکان سیم کشی

امکان کنترل از راه دور

و...

دوربین بیسیم گردان تا چه محدوده ای را تحت پوشش قرار می دهد؟

در هنگام تهیه دوربین های گردان یکی از سوالاتی که برای افراد ایجاد می شود این است که دوربین های گردان تا چه محدوده ای را پوشش می دهند؟ در پاسخ به این سوال لازم است بدانید که دوربین گردان قابلیت پوشش، فضایی در حدود 300 متر را دارا می باشد. البته این میزان فضا با توجه به محیط نظارتی، کاملا متغیر خواهد بود.



دوربین بیسیم گردان



مزایای استفاده از دوربین گردان هوشمند

دوربین های گردان با توجه به ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری خاصی که دارند مزایای قابل توجهی را برای کاربران به ارمغان خواهند آورد. از جمله مزایای اینگونه دوربین ها می توان به عدم تشخیص زاویه دید دوربین اشاره نمود. بهتر است بدانید نمونه های مختلف دوربین گردان از یک کاور حرفه ای برخوردار هستند. طراحی این کاور به گونه صورت گرفته تا امکان تشخیص زاویه دید دوربین را برای سارقان غیر ممکن سازد. همچنین این دوربین ها به علت نصب در ارتفاعات بلند، دسترسی سارقان به دوربین را ناممکن می کنند. علاوه بر آن، برخی دیگر از مزایای استفاده از دوربین های گردان عبارتند از :

امکان ردیابی خودکار

برخورداری از لنز قدرتمند

مقاومت مطلوب در شرایط محیطی مختلف

قابلیت انعطاف پذیری مناسب

و...

سخن پایانی

با این اوصاف می توان این گونه نتیجه گیری کرد که دوربین گردان یکی از مناسب ترین نمونه های سیستم های نظارتی موجود جهت استفاده در شرایط محیطی مختلف است. به همین منظور شما می توانید با تهیه یک نمونه از این دوربین ها، شرایط ایمن تری را برای محل کسب و کار خود فراهم سازید.

شما با دوربین بیسیم گردان آشنا شدید و می توانید با اطلاعات کامل در مورد دوربین بیسیم گردان خرید کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت پیشتازان فناوری طاها تماس بگیرید.


دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این محصول چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




تجربه و نظر کاربران :

: کاربر مهمان

دوربین بیسیم گردان تا چند متر را نشان می دهد؟

اکبری : سلام دوربین بیسیم گردان حدودا تا 300 متر را نشان می دهد.برای کسب اطلاع بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

محصولات مرتبط
مقالات