بررسی و آشنایی با انواع سیستم اینترکام و پیجینگ

امروزه همگام با پیشرفت چشمگیر صنعت و گسترش احداث مراکز صنعتی ، کارخانه ها ، ادارات و .... به منظور حصول هماهنگی و مدیریت هر چه بهتر در این فضاها نیاز به پخش پیغام ها و اطلاعات و یا اعلام شرایط اضطراری در فضای عمومی مرتفع خواهد شد ، به همین منظور سیستم های اینترکام مانند اینترکام سازمانی روانه بازار شدند.سیستم اینترکام معمولا برای سهولت در ایجاد ارتباط با کیفیت بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مطلب شما را با سیستم اینترکام و کاربرد آن آشنا می کنیم.با ما همراه باشید و اطلاعات لازم برای خرید سیستم اینترکام را کسب کنید.

سیستم اینترکام داخلی از انواع سیستم های اینترکام است که می توانید انتخاب کنید.

برای آشنایی با درب اتوماتیک به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

سیستم اینترکام معمولا برای سهولت در ایجاد ارتباط با کیفیت بالا مورد استفاده قرار می گیرد

سیستم اینترکام چیست؟

سیستم اینترکام در واقع در دسته سیستم هایی قرار می گیرد که از آن برای ارتباط تلفنی استفاده می شود و به وسیله آن به راحتی می توان ارتباط تلفنی برقرار کرد. همچنین با این سیستم می توان با ایستگاه های ارتباطی مختلف ارتباط برقرار کرد و این به آن معناست که با داشتن یک سیستم می توان با یک تا چند سیستم ارتباط داشت و برای استفاده از این امکانات باید حتما ایستگاه های ارتباطی در سطح پلنت را بر روی آن نصب کرد.

از این سیستم بیشتر در مکان هایی که به راحتی امکان ارتباط در آن وجود ندارد مثل ادارات، کارخانجات ها و مراکز صنعتی و... می توان استفاده کرد. برای نمونه با استفاده از این سیستم در این مکان ها می توان یک پیغام را از طرف اپراتور به تمام زیر مجموعه های آن شرکت فرستاد بنابراین با استفاده از سیستم اینترکام می توان به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کرد و برای این مکان ها معمولا در شرایط اضطراری همچنین سیستم هایی لازم می باشد.

روش برقراری و طریقه استفاده از این سیستم به گونه ای است که برای ارتباط باید به سه سیم دسترسی داشته باشیم و اگر بخواهیم تعداد ارتباط های بیشتری برقرار نماییم بهتر است که از نوع دیجیتال این دستگاه ها بهره ببریم. برای این کار یک گوشی باید در میان مسیر راه اندازی و نصب گردد و دیگر گوشی ها با سه سیم به این گوشی مرکزی متصل شوند.

نکته قابل ذکر در خصوص نصب و راه اندازی این سیستم ها این است که اگر قصد نصب گوشی های زیادی را دارید باید از یک تغذیه کمکی بهره برد و برای فاصله ای بیشتر از 10 متر برای نصب از سیم های ضخیم تری استفاده شود.

پیشنهاد مطالعه: درب اتوماتیک بیمارستانی

دستگاه اینترکام

دستگاه اینترکام در انواع و مدل های مختلفی وجود دارد که از آن ها می توان در ادارات، بیمارستان ها، آپارتمان ها، مراکز آموزشی و... استفاده کرد. این دستگاه ها هم قابلیت نصب بر روی دیوار را دارند و هم می توان آن ها را بر روی میز قرار داد که بر اساس سلیقه هر فرد متفاوت می باشد همچنین هر زمان که خواسته باشید می توان که مکان آن را تغییر داد.

نصب و راه اندازی این دستگاه ها و سیستم اینترکام بسیار راحت می باشد و سیستم پیچیده ای ندارد و کافیست که سیم های آن را به یکدیگر نصب کرده و با زدن دو شاخه اصلی آن به برق آن را راه اندازی نمایید.

طریقه استفاده از این دستگاه ها نیز بسیار راحت است و کلید های مختلفی برای خاموش و روشن کردن دستگاه و یا کم و زیاد کردن صدا و یا دکمه ای برای برقراری تماس و یا ارتباط بر روی آن وجود دارند که به راحتی می توانید با آن کار کنید. همچنین در صورتی استفاده از این دستگاه ها زمانی که صدا بر روی بلندگو است دیگر نیازی به برداشتن گوشی نمی باشد بنابراین کار کردن با این دستگاه ها بسیار راحت می باشد.

سیمی که برای راه اندازی و برقراری ارتباط بین دستگاه ها و گوشی ها کشیده می شود بسیار مهم است و در کیفیت صدا بسیار تاثیرگذار می باشد. بنابراین سیم های استفاده شده بهتر است که از نوع مسی و مرغوب باشند و از سیم های درجه یک استفاده شود. همچنین برای فاصله های بسیار زیاد جنس و نوع سیم بسیار مهم می باشد.

نکته مهم دیگر در مورد سیم کشی دستگاه اینترکام این است که تا حد امکان سیم کشی و کابل های مربوط به آن از کنار وسایل نویز دار رد نشود تا هنگام ارتباط دچار مشکل نشود.



سیستم اینترکام



فروش اینترکام

فروشگاه ها و مراکز بسیاری در سراسر ایران وجود دارند که سیستم اینترکام را به فروش می رسانند و افراد به راحتی چه به صورت حضوری و چه اینترنتی می توانند محصولات مورد نظر خود را طبق سلیقه و نیاز خود خریداری نمایند.

با توجه به وجود مدل های مختلف این دستگاه در بازار هر یک از آن ها ممکن است قیمت های متفاوتی داشته باشند و عوامل بسیاری در تعیین قیمت آن ها موثر است. برای نمونه باید گفت که این سیستم ها در مدل های بی سیم و با سیم موجود هستند که معمولا مدل بی سیم آن گران تر است اما در واقع نسبت به مدل با سیم آن بسیار مقرون به صرفه تر می باشد و در نیروی انسانی و زیر ساخت ها باعث صرفه جویی می گردد زیرا مدل با سیم به مقدار زیادی کابل و سیم احتیاج دارد که هزینه نصب آن زیاد است و از طرف دیگر نصب آن ممکن است با مشکل رو به رو گردد زیرا باید از دیوار ها و سقف ها عبور کند.

از طرف دیگر با وجود مارک ها و برند های بسیاری که در بازار موجود می باشد هر کدام قیمت های متفاوتی دارند.

نکته مهم دیگر که در هنگام خرید و فروش این محصولات باید به آن دقت شود این است که سیستم خریداری شده باید با آن فضا و مکان مورد نظر تناسب داشته باشد زیرا ممکن بسیاری از موانع مثل دیوار های فلزی باعث ایجاد مشکل در ارتباط شود و صدا با نویز همراه شود و مانع رسیدن صدا گردد.

درب شیشه ای اتوماتیک از انواع درب های اتوماتیک می باشد.

سیستم اینترکام و پیجینگ

همان طور که گفته شد سیستم اینترکام داخلی بیشتر برای برقراری ارتباطات داخلی مثل مراکز و کارخانجات ها و مراکز آموزشی و... مورد استفاده قرار می گیرد و سیستم پیجینگ نیز برای ارتباطات داخلی بسیاری از صنایع و مراکز با بخش های دیگر می باشد که این ارتباطات می تواند به صورت یک پیغام، هشدار و یا اعلام شرایط اضطراری صورت پذیرد. به طور کلی از سیستم اینترکام داخلی در کنار دیگر سیستم های نظارتی و امنیتی به صورت مکمل استفاده می شود.

سیستم پیجینگ در واقع بسیار به سیستم اینترکام مشابه می باشد و برای برقراری ارتباط به کار برده می شود و شامل یک دستگاه مرکزی و بلندگو های متصل به هم هستند که این بلندگو ها را می توان در بخش های مختلف نصب نمود. تنها تفاوت این سیستم با اینترکام در این است که سیستم پیجینگ ارتباط صوتی یک طرفه می باشد در حالی که در اینترکام این ارتباط دو طرفه می باشد.

پیجینگ ها نیز انواع مختلفی دارند و در یک دسته بندی کلی به دو دسته تقسیم می شوند که عبارت است از: پیجینگ آنالوگ و پیجینگ تحت شبکه.



سیستم اینترکام و پیجینگ



معرفی انواع دستگاه اینترکام

دستگاه و سیستم اینترکام در انواع مختلفی موجود می باشد که با توجه به پیشرفت تکنولوژی این سیستم ها نیز بسیار مجهز تر شده اند. این سیستم ها در ابتدا فقط به صورت آنالوگ موجود بوده است اما اکنون نوع دیجیتالی آن نیز به بازار آمده است که برخی از آن ها مجهز به دوربین می باشند و می توانند با کامپیوتر و سایر سیستم ها ارتباط برقرار کند.

در تقسیم بندی دیگر سیستم اینترکام به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم بندی می شوند که نوع ثابت آن در مکان های ثابت مثل ساختمان ها، مراکز صنعتی و آموزشی و حتی در درون قطار ها و هواپیما ها قابل نصب می باشد و نوع دیگر آن که متحرک می باشد بیشتر برای تیم های خبری، تیم های ورزشی و خبرنگاران و گزارشگران مورد استفاده قرار می گیرد و می توانند این دستگاه ها را در هر جایی با خود حمل و نقل کنند و از آن ها استفاده نمایند و حتی در بسیاری از سالن های سینما، تئاتر و سالن های مربوط به کنسرت و نمایش نیز قابل استفاده می باشد.

سیستم اینترکام امکان برقراری ارتباط تلفنی و انواع ارتباط ها را برای شما فراهم می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم اینترکام با کارشناسان شرکت پیشتازان فن آوری طاها تماس بگیرید.

سیستم اینترکام داخلی قابلیت های زیادی دارد که شما می توانید از آن بهره مند شوید.

به طور کلی همزمان با پیشرفت گسترده و عالی تکنولوژی و فناوری در کشور ایران اشخاص نسبتا زیادی برای افزایش ارتباط خود و هماهنگی فعالیت های مورد نظر در ساختمان و یا محل کار به سراغ خرید سیستم اینترکام داخلی می روند.

در این مطلب در مورد سیستم اینترکام داخلی و کاربرد آن توضیح می دهیم.اگر قصد خرید سیستم اینترکام داخلی را دارید این مطلب را مطالعه کنید.

در رابطه با این موضوع به این مورد خواندنی توجه داشته باشید که شما با استفاده از سیستم های مجهز و پیشرفته اینترکام می توانید به شکلی با کیفیت، آسان و راحت با یکدیگر به خوبی ارتباط برقرار کنید در صورتی که در زمان گذشته تعداد زیادی از انسان ها برای ایجاد ارتباط از سیستم های محدود آنالوگ استفاده می کردند.

در ادامه این مقاله آموزشی مطالبی مهم و کلیدی در رابطه با معرفی، تحلیل و بررسی انواع ویژگی ها و کاربرد ها، نحوه نصب و کارکرد سیستم اینترکام داخلی خدمت شما به طور کامل بیان خواهیم کرد.

نحوه نصب سیستم اینترکام داخلی

در رابطه با راه اندازی و نصب سیستم اینترکام داخلی به این صورت است که در مرحله اول شما باید جامپر قسمت پشتی گوشی مورد نظر خود را به صورت عمودی قرار دهید.

در مرحله دوم شما باید ترمینال های مورد نظر گوشی خود را به وسیله سه رشته سیم A، B و C به یکدیگر وصل کنید و در نهایت به این مورد توجه داشته باشید که ترمینال مورد نظر را به منبع تغذیه نیز به صورت موازی وصل کنید.

در مرحله آخر سیم برق مورد نظر را به پریز برق منزل خود وصل کنید و همچنین به این مورد توجه داشته باشید که سیم ها دچار مشکل کشیدگی و یا قطعی نشده باشند زیرا همین عامل باعث می شود که کل سیستم دچار مشکلات اساسی شود.

سیستم اینترکام داخلی

نکاتی در مورد انواع سیستم اینترکام داخلی

در رابطه با موضوع انواع مدل های سیستم اینترکام داخلی اینگونه می توان صحبت کرد که این دستگاه جدید بنا به نیاز و کاربرد های مختلف مردم شامل دسته بندی های متنوع و متعددی است و به این مورد توجه داشته باشید که که تمامی مدل های این دستگاه در بازار موجود است.

اولین مدل از این سیستم پیشرفته که خدمت شما معرفی خواهیم کرد سیستم ارتباطی یک به یک است؛ کاربرد اصلی این مدل از سیستم اینترکام فقط برای یک واحد ساختمانی در نظر گرفته شده است.

سیستم یک به یک به گونه ای است که شما می توانید با فرد مورد نظر در طبقه بالای منزل خودتان ارتباط صوتی نیز برقرار کنید و همچنین شما با استفاده از این فناوری می توانید درب منزل خود را به راحتی باز کنید.

دومین مدل از سیستم اینترکام داخلی که راجع به آن به طور کامل صحبت خواهیم کرد سیستم ارتباطی یک به چند است؛ کارکرد این نوع سیستم به شکلی است که شما به وسیله گوشی مورد نظر خود می توانید با تعداد زیادی از واحد های یک ساختمان و یا یک اداره به راحتی ارتباط برقرار کنید.

به طور مثال مدیر یک شرکت با استفاده از صفحه کلید مورد نظر گوشی خود می تواند با تمامی بخش های یک سازمان مثل نگهبانی، حسابداری و انبارداری نیز ارتباط برقرار کند.

سومین مدل از سیستم های مجهز و پیشرفته اینترکام داخلی که به معرفی و بررسی آن خواهیم پرداخت سیستم ارتباطی چند به چند است؛ طریقه کارکرد این سیستم مهم به این شکل است که تمامی واحد های یک سازمان می توانند با یکدیگر ارتباط صوتی برقرار کنند.

به این نکته توجه داشته باشید که بعضی از مدل های این دستگاه به گونه ای ساخته شده است که تمامی افراد درون یک سازمان و یا یک کارخانه می توانند به صورت گروهی با هم ارتباط برقرار کنند.

برای آشنایی با پارکینگ هوشمند به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.



سیستم اینترکام داخلی



معرفی وسایل یک سیستم اینترکام داخلی

به این مورد مهم و خواندنی توجه داشته باشید که تمامی سیستم های اینترکام داخلی به طور کلی مجهز به تجهیزات پیشرفته ای مثل کنسول اپراتور، کنترل پنل، بلندگو، زنگ، چراغ چشمک زن، پایه، هود، کابل و جعبه تقسیم نیز هستند.

نکاتی در هنگام خرید سیستم اینترکام داخلی

در رابطه با خرید سیستم اینترکام داخلی به این نکته کلیدی توجه داشته باشید که برای چه شغلی و یا چه سازمانی این دستگاه کاربردی و پیشرفته را خریداری می کنید.

به طور مثال این دسته از اشخاص برای فضاهایی مثل بیمارستان از سیستم ارتباطی چند به چند استفاده می کنند تا تمامی پرسنل های یک بیمارستان در بخش های مختلف بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

اما یک سری دیگر از افراد در فضاهایی مثل رستوران و کافه معمولا از سیستم های یک به چند استفاده می کنند و به طور کلی وظیفه اصلی این سیستم به این شکل است که فقط مدیران مربوط به یک فضای تفریحی و سرگرمی می توانند با قسمت های مختلف یک رستوران یا شهربازی ارتباط برقرار کنند.

از دیگر ویژگی های سیستم اینترکام داخلی که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید این است که سیستم اینترکام داخلی پیشرفته بر خلاف سیستم های قدیمی آنالوگ این قابلیت را دارد که به شبکه های وای فای و سایر شبکه های بی سیم نیز به طور کامل وصل شود.

به این نکته بسیار کاربردی توجه داشته باشید که در درون سیستم های اینترکام داخلی هود های مخصوصی نصب شده است و وجود همین هود ها در درون دستگاه باعث می شود که نویز های صدا از بین بروند و میزان کیفیت صدا بالاتر برود.

در بعضی از کارخانه های شیمیایی و دارویی تعداد زیادی از پرسنل از کلید های شستی و پدالی برای برقراری ارتباط استفاده می کنند زیرا همین عامل باعث می شود که افراد همواره برای برقراری ارتباط با قسمت های مختلف دستکش های خود را از دست هایشان خارج نکنند.

سیستم های اینترکام داخلی در مکان ها و فضاهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که میتوان به مواردی مثل مترو و کارخانه های فولادسازی نیز اشاره کرد.

در نهایت با توجه به مطالب مهم و کلیدی که در رابطه با معرفی، تحلیل و بررسی انواع مدل ها و کاربرد ها، نحوه نصب و کارکرد سیستم اینترکام داخلی خدمت شما به طور کامل بیان کردیم؛ شما می توانید با خواندن این مقاله آموزشی میزان اطلاعات خود را در رابطه با این موضوع بالاتر ببرید.

شما را با سیستم اینترکام داخلی آشنا کردیم و برای خرید سیستم اینترکام داخلی می توانید از مشاوران با تجربه شرکت پیشتازان فن آوری طاها راهنمایی بگیرید.

پیشنهاد مطالعه:گیت کنترل ورود و خروج


دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این محصول چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران بتیس به اشتراک بگذارید.




تجربه و نظر کاربران :

: کاربر مهمان

سیستم اینترکام چیست؟

بتیس : سلام وقت بخیر به کمک سیستم اینترکام می توانید به راحتی ارتباط تلفنی برقرار کنید.در واقع به کمک سیستم اینترکام می توانید با چند سیستم ارتباط داشته باشید.

: کاربر مهمان

به کمک مطلب خوبتون تونستم سیستم اینترکام با کیفیت خریداری کنم.

بتیس : سلام وقت بخیر خداشکر که از دستگاه اینترکام و خرید آن از بتیس راضی هستید.در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد دستگاه اینترکام با کارشناسان ما تماس بگیرید.

: کاربر مهمان

سلام.مطلبتون راجب سیستم اینترکام خیلی خوب بود

محصولات مرتبط
مقالات
image

سیستم های نظارت تصویری TKH Security

نظارت تصویری بخش جدایی ناپذیر از سیستم های امنیتی مدرن را تشکیل می‌دهد، که در محل هایی اعم از فرودگاه ها، مراکز خرید، شرکت ها، ایستگاههای راه آهن، خانه ها و … کاربرد دارد

کامل بخوانید
image

سیستم کنترل تردد هوشمند

گیت های کنترل تردد جهت تسهیل و نظارت و همچنین جلوگیری از ورود افراد متفرقه به اماکن خاص می باشد.

کامل بخوانید
image

سیستم کنترل تردد TESA ASSA ABLOY

TESA ASSA ABLOY برندی اسپانیایی و پیشرو در تولید محصولات قفل و فناوری کنترل دسترسی برای کاربردهای مسکونی و سازمانی می باشد.

کامل بخوانید
پروژه ها
سازمان قطار شهری شیراز
سازمان قطار شهری شیراز

تمامی دوربین ها اعم از دوربین های ثابت و یا متحرک بر روی بستر شبکه اختصاصی سیستم دوربین مدار بسته قرار دارند. این بستر در هر ایستگاه از تجهیزات شبکه پرسرعت تشکیل می شود. تمامی ایستگا هها از طریق بستر...

برج میلاد تهران
برج میلاد تهران

مجموعه بتیس پیرو جلسات برگزار شده در آذرماه سال ۱۳۸۵ با نمایندگان کارفرمای پروژه )شرکت یادمان سازه( و پیمانکار پروژه )شرکت مهندسی تکناب( و بر مبنای طراحی مشاور، اقدام به جانمایی و بررسی های فنی جهت...

بیمارستان ولیعصر (عج)
بیمارستان ولیعصر (عج)

بیمارستان ولیعصر(عج) واقع در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) می باشد این بیمارستان ، به عنوان یکی از مراکز تحقیقات سرطان تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران و زیرمجموعه انستیتوکانسر ایران (قطب علمی...

بیمارستان خیریه سوم شعبان
بیمارستان خیریه سوم شعبان

بیمارستان خیریه سوم شعبان در سال ۱۳۴۸ در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع در خیابان ری تهران توسط خیرین خریداری و با کوشش فراوان در سال ۱۳۵۴ به یاری خداوند بزرگ و همت والای افراد خیر به صورت درمانگاه و...