اتوماسیون پارکینگ هوشمند

از اتوماسیون پارکینگ هوشمند می توان جهت ارائه ی برخی خدمات مانند مدیریت پارکینگ و نگهداری و کنترل رفت و آمد و خدمات حمل و نقل استفاده کرد. از دیگر مواردی که از این سیستم می توان استفاده کرد مدیریت و کنترل و گزارش گیری دقیق می باشد.

برای آشنایی با درب اتوماتیک به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

از اتوماسیون پارکینگ هوشمند می توان جهت ارائه ی برخی خدمات مانند مدیریت پارکینگ و نگهداری و کنترل رفت و آمد و خدمات حمل و نقل استفاده کرد. از دیگر مواردی که از این سیستم می توان استفاده کرد مدیریت و کنترل و گزارش گیری دقیق می باشد. استفاده از تجهیزات پارکینگ هوشمند دارای برخی مزیت هایی می باشد به این صورت که هزینه ی کارکنان به شکل قابل توجهی کمتر شده و میزان خطایی که در صورت استفاده از نیروی انسانی ناشی می شود با استفاده از این سیستم بسیار کاهش می یابد. اتوماسیون پارکینگ هوشمند دارای برخی توانایی ها نیز می باشد, مانند توانایی دریافت و پردازش و ثبت و گزارش و نمایش تمامی اطلاعات تردد پارکینگ و خودروها در داخل آن.

طراحی اتوماسیون پارکینگ هوشمند برای هر چه بهتر شدن روند اجرایی همراه با سرعت و دقت و امنیت آن صورت گرفته شده است و همه ی امورات و عملیاتی که به وسیله ی این سیستم انجام می شود به شکل سیستمی و هوشمند بوده و به صورت برنامه ریزی انجام می گردد. سیستم کنترل تردد هوشمند پارکینگ برای سازمان ها و نهادین دولتی به عنوان یکی از به روز ترین تکنولوژی ها می باشد و همین موضوع سبب شده است تا مسئولین ارگان ها با استفاده از انواع محصولات و تکنولوژی و فن آوری های به روز اقدام به یافتن سریع ترین و بهترین راه حل ها برای هر چه بهتر شدن آن باشند.

در ادامه در مورد هوشمندسازی پارکینگ طبقاتی، مزایا و کاربرد آن توضیح می دهیم.

مزیت های اتوماسیون پارکینگ هوشمند


1) عدم نیاز به نیروی انسانی در پارکینگ های تمام اتوماتیک

2) عدم ایجاد تنش بین مشتری ها و نگهبانان

3) صرفه جویی در اوراق به دلیل عدم نیاز به چاپ قبض

4) قابلیت کنترل و مدیریت همزمان درب های ورودی و خروجی متعدد

5) قابلیت فرمان دادن به انواع راهبند ها و درب بازکن ها

6) عدم اتلاف وقت

7) عدم دخالت فردی و بروز اشتباه های مالی

8) اعلام ظرفیت خالی پارکینگ در تابلو روان

9) سرعت بالای در انجام عملیات محاسباتی

10) کنترل و تطبیق خودرو ها از روی عکس برای جلوگیری از سرقت خودرو


اتوماسیون پارکینگ هوشمند یکی از تکنولوژی های مدرن و کاربردی برای نظارت بر پارکینگ محسوب می شود و این قابلیت را دارد که خودروها را تا فاصله ی 12 متری گیت شناسایی و بررسی نماید. این اتوماسیون بعد از بررسی و شناسایی اقدام به تصمیم گیری در مورد مجاز بودن و یا نبودن آن می کند و به صورت اتوماتیک پارکینگ هوشمند برای کنترل و ثبت دقیق و آمارها و گزارش های مربوط به ورود و خروج خودرو ها در درب های ورودی و خروجی در سازمان ها و پارکینگ های عمومی و عوارضی ها و بزرگراه ها و محدوده های طرح ترافیکی استفاده می شود.

اتوماسیون پارکینگ هوشمند شامل نرم افزاری کاربردی و در عین حال ساده می باشد و سیستم سخت افزار آن وظیفه ی شناسایی خودرو را به وسیله ی فرکانس های رادیویی و دوربین ها بر عهده دارد. با استفاده از این اتوماسیون می توان تردد خودروها را با نصب شناسه ای هوشمند در شیشه های ماشین و نصب آنتن هایی در ورودی و خروجی پارکینگ ها و دوربین تشخیص پلاک به راحتی اقدام به مدیریت پارکینگ نمود. با استفاده از این اتوماسیون می توان کنترل تردد خودروها را به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به نگهبان مدیریت کرد. نحوه ی انجام اتوماسیون پارکینگ هوشمند به این صورت است که با شناسایی خودرو به شکل اتوماتیک درب پارکینگ برای وارد شدن ماشین مورد نظر باز می شود و این کار زمانی اتفاق می افتد که بر روی شیشه ی ماشین تگ نصب شده باشد.

برای آشنایی با قیمت راهبند بازویی به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.





هوشمندسازی پارکینگ طبقاتی

امروزه به دلیل این که وسیله ی نقلیه به عنوان یکی از ضروریات به حساب می آید در این راستا با افزایش جمعیت , تعداد خودروها نیز در کل دنیا افزایش پیدا کرده است و همین مورد موجب پیدایش پارکینگ های طبقاتی شده است. در پارکینگ ها نگهبان وظیفه ی پیدا کردن یک مکان برای وسیله ی نقلیه ی مورد نظر را دارد ولی زمانی که پارکینگ از وسعت زیادی برخوردار باشد انجام این کار یک مقدار مشکل و زمان بر برای نگهبان و وسیله ی نقلیه ی خواهد بود. در این راستا برای رفع این مشکل اقدام به طراحی هوشمندسازی پارکینگ طبقاتی شده است که با استفاده از آن مدیریت پارکینگ به صورت اتوماتیک انجام شود. که با نصب حسگر هایی بر روی شیشه ای خودرو ها می توان اقدام به این کار نمود.

تجهیزات پارکینگ هوشمند

تجهیزات پارکینگ هوشمند در انواع گوناگون و به شرح زیر می باشد:

1) کارت پارکینگ: در تجهیزات پارکینگ هوشمند دو نوع کارت برای کنترل تردد هوشمند پارکینگ وجود دارد اولی به صورت کارت بدون تماس معمولی و دیگری کارت برد بلند است.

2) باجه های ورود و خروج پارکینگ: این باجه ها که دارای دستگاه کامپیوتری هستند دارای اطلاعات خودروهای ورودی و خروجی جهت نمایش برای اپراتورها می باشد.

3) آنتن برد بلند: از این آنتن می توان جهت خواندن اطلاعات کارت از فاصله ی نزدیک استفاده کرد. به این صورت که با وارد شدن ماشین در شعاع 10 متری آنتن, اقدام به خواندن تمامی اطلاعاتی که بر روی کارت مخصوص نصب شده بر روی ماشین می نماید و در صورت مجاز بودن اجازه ی ورود را به آن می دهد.

4) نرم افزار پارکینگ: در این نرم افزار که یکی از تجهیزات اصلی پارکینگ هوشمند می باشد می تواند انواع گروه های کاربری را تعریف نمود و برای هر یک از آن ها تعرفه های جدیدی مانند ورودی و مبلغ روزانه و مبلغ شبانه و مبلغ ماهیانه و... تعیین نمود.

5) دوربین پارکینگ: این دوربین به شبکه وصل می شود و در زمان ورود و خروج ماشین ها از آن عکس می گیرد.

6) راهبند: از این دستگاه نیز برای کنترل تردد به پارکینگ استفاده می شود. راهبندها به دو صورت دستی و یا کامپیوتری کنترل می شود.


در این مطلب با تجهیزات پارکینگ هوشمند و مزایای آن آشنا و راحت تر می توانید برای انتخاب و خرید تجهیزات پارکینگ هوشمند اقدام کنید.

مطالعه بیشتر: درب اتوماتیک پارکینگ

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این محصول چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران بتیس به اشتراک بگذارید.




تجربه و نظر کاربران :

: کاربر مهمان

سلام-با تجهیزات پارکینگ هوشمند میزان ظرفیت خالی پارکینگ قابل تشخیصه؟

: کاربر مهمان

در تجهیزات پارکینگ هوشمند دوربین خیلی کاربردی است وامکان نظارت را فراهم می کند.

: کاربر مهمان

در تجهیزات پارکینگ هوشمند دوربین خیلی کاربردی است وامکان نظارت را فراهم می کند.

: کاربر مهمان

این مطلب برای من که اطلاعی در مورد تجهیزات پارکینگ هوشمند عالی بود.ممنونم

محصولات مرتبط
مقالات