درب های اتوماتیک منحنی

امروزه از درب اتوماتیک در بسیاری از ساختمان ها استفاده می شود که علاوه بر زیبایی عبور و مرور را نیز بسیار آسان کرده و از امنیت بالایی نیز برخوردار هستند.یکی از آن ها درب های اتوماتیک منحنی است که با نام های کرو و قوسی نیز شناخته می شود. این مدل درب یکی از زیباترین و شکیل ترین انواع سیستم های درب اتوماتیک است که زیبایی خاصی به ساختمان می بخشد به خصوص با ساختمان هایی که طرح های منحنی در نمای خود دارند هماهنگی زیبایی ایجاد میکند.

انواع مدل های درب اتوماتیک کرو

درب های اتوماتیک منحنی را میتوان به چند شکل طراحی کرد. یکی از این مدل ها ، مدل تمام گرد است که در این شکل درب بر روی یک دایره کامل ساخته می شود ودارای دو درب بازشو می باشد که روبه روی هم قرار میگیرند.ابتدا درب اول ، هنگام ورود باز شده و پس از بسته شدن درب اول درب دوم باز می شود.این مدل اتلاف انرژی را به حداقل میرساند و از تبادل هوای بیرون وداخل جلوگیری میکند همچنین مانع از تداخل افراد هنگام ورود و خروج میشود ولی فضای زیادی را اشغال میکند.

شکل دیگری که برای درب اتوماتیک منحنی میتوان اجرا کرد مدل نیم گرد است که همانطور که از نام آن مشخص است،درب روی یک نیم دایره ساخته می شود و فقط دارای یک درب بازشو می باشد.مدل نیم دایره را میتوان به صورت مقعر یا محدب ساخت یعنی قوس آن میتواند به سمت بیرون(محدب) ویا به سمت داخل(مقعر) باشد.

درب اتوماتیک منحنی را میتوان با انحنا و شعاع سفارشی نیز تولید کرد.به این صورت که باتوجه به شکل و ابعاد ورودی ساختمان میتوان با شعاع بزرگ،کوچک ویا حتی به شکل بیضی طراحی کرد.

از منظری دیگر نیز میتوان این درها را به دو صورت ساخت یکی با دو لت ثابت و دو لت متحرک و دیگری فقط با دو لت متحرک که مدل اول از ایمنی بالاتری برخوردار است.

میتوان سقف درب های اتوماتیک منحنی را نیز از جنس شیشه ساخت که زیبایی آن را دوچندان میکند و نور بیشتری به داخل ساختمان نفوذ میکند.

عملکرد درب های اتوماتیک منحنی

از نظر عملکرد درب اتوماتیک منحنی شبیه درب کشویی است و تنها تفاوت آن این است که حرکت باز و بسته شدن آن روی یک کمان دایره است.این نوع درب برای مکان هایی که عرض ورودی کمی دارند مناسب است چون عرض بازشو ورودی را افزایش می دهد اما باید دانست که از نظر عمق فضای بیشتری از ساختمان را اشغال میکند.

قابلیتهای درب اتوماتیک منحنی

درب اتوماتیک منحنی را نیز میتوان مانند بسیاری از در های اتوماتیک دیگر با سیستم های حفاظتی و کنترل هوشمند هماهنک کرد از جمله قابلیت اتصال و هماهنگی با سیستم اتوماسیون ساختمان و کنترل تردد

از دیگر قابلیت های آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

قابلیت مجهز کردن به سیستم کنترل تصویری

مجهز به دکمه قفل سریع که در دیگر باز نشود

مجهز به سیستم کنترل اصلی و اختصاصی

سیستم توقف برای جلوگیری از صدمه به عابرین

قیمت درب های اتوماتیک منحنی

درب های اتوماتیک منحنی نسبت به برخی مدل های دیگر گرانتر است و عوامل زیادی در تعیین قیمت آن تاثیر خواهند گذاشت.

شیشه سکوریت منحنی نسبت به شیشه تخت قیمت بالاتری دارد. همچنین ریل درب و فریم و یراق آلات آن نیز به دلیل منحنی بودن گرانتر است. ازطرفی فرایند طراحی و ساخت این درب ها نیز به زمان بیشتری احتیاج دارد و هزینه نصب آن به دلیل پیچیدگی بالاتر است.همه این عوامل باعث بالاتر رفتن قیمت این درب ها میشود اما فراموش نکنیم درب های منحنی یک انتخاب هوشمندانه برای مراکز تجاری و هتل ها خواهند بود چرا که باعث جلب نظر مشتریان و مهمان ها خواهد شد و هزینه های آن را جبران خواهد کرد.


مطلب پیشنهادی : سیستم درب اتوماتیک 


درب  های اتوماتیک منحنی





ویژگی ها و مزیت های درب اتوماتیک منحنی

به طور کلی میتوان ویژگی های درب اتوماتیک منحنی را به موارد زیر خلاصک کرد:

طراحی منحصر به فرد و ایجاد نمایی زیبا و خاص

امکان طراحی در شعاع، قوس و درجه انحنای مختلف با توجه به ویژگی های ساختمان و نظر مشتری

ایمنی بالا

امکان کنترل ورودی و خروجی و کنترل تصویری

امکان تنظیم باز شو دو طرفه یا یک طرفه

قابلیت تنظیم دقیق اندازه و ابعاد درب

طیف گسترده ای از لوازم جانبی

جلوگیری از هدر رفتن انرژی

حرکت روان و بی صدا

هماهنگ سازی عملکرد اپراتور درب با سیستم مدیریت هوشمند ساختمان و کنترل تردد

پشتیبانی از سیستم عیب یاب هوشمند

امکان فراهم شدن حالت لمسی

مدیریت تنظیم زمان باز ماندن درب و یا قفل شدن درب

مناسب برای هتل ها ، فروشگاه ها و مراکز تجاری

در دنیای مدرن امروز نیازها و خواسته‌های انسان در زمینه‌های رفاهی ، بهداشتی ، اجتماعی ، آموزشی و… نسبت به گذشته تفاوت های چشمگیری داشته و هرروزه شاهد ارائه محصولات جدیدی با فناوری های بروز و امکانات بیشتر برای رفع این نیاز ها هستیم .ما باید بتوانیم خود را با این امکانات و فناوری ها تطبیق داده ودر کسب و کار و زندگی روزمره از آنها بهره ببریم .در این بین دربهای اتوماتیک به دلیل کاربردهای زیادی که در ساختمان ها دارند بسیار مورد توجه قرار گرفته است.این درب ها علاوه بر آسایش و راحتی ، در زیبایی ساختمان و جلب نظر افراد نیز نقش بسزایی دارند و ما باید با توجه ویژگی های ساختمان ، نوع کاربرد آن وبسیاری از مسائل دیگر یک انتخاب هوشمندانه داشته باشیم تا بتوانیم بهترین استفاده را از آنها ببریم.

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این محصول چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




تجربه و نظر کاربران :

: کاربر مهمان

سلام.درب های اتوماتیک منحنی علاوه بر زیبایی ایمن هم هستن؟تصمیم به خرید درب های اتوماتیک منحنی دارم اما در مورد ایمنی درب های اتوماتیک منحنی تردید دارم.

مقالات