درب های اتوماتیک تا شو

انواع سیستم های درب اتوماتیک از نظر نحوه باز وبسته شدن در انواع و اقسام مختلفی مانند درب تاشو، لولایی، گردان، کشویی موجود می باشند که در این مطلب در مورد مدل تاشو صحبت خواهیم کرد

درب های اتوماتیک تاشو که با نام های دیگر فولدینگ، اتوبوسی و اکاردئونی نیز شناخته می شود برای مکان هایی که با محدودیت در فضا و تردد بالاروبه رو هستیم بسیار مناسب است. از نظر ساختاری دربهای اتوماتیک تاشو بسیار شبیه به دربهای اتوماتیک لولائی می باشند، با این تفاوت که هر لنگه آن به دو قسمت تقسیم می شود و این دو قسمت به وسیله لولا به یکدیگر وصل میشوند.

درب تاشو فقط به یک جهت باز میشود ودر هنگام باز شدن قسمت های هر کدام از لنگه های در روی یکدیگر تا می شوند این جمع شدگی میتواند به سمت داخل یا خارج ساختمان باشد و دارای حرکتی روان و بی صدا می باشد.این درب به صورت خطی راه اندازی و نصب می شود.

مزایای درب های اتوماتیک تاشو

یکی از مزیت های درب اتوماتیک تاشو نسبت به دربهای اتوماتیک لولایی این است در این درب ها شعاع حرکتی یا شعاع باز و بسته شدن آنها کمتر است. این ویژگی باعث شده است که در مکان هایی که فضا محدود است این درب ها بیشتر کاربرد داشته باشند.

درب اتوماتیک تاشو سرعت عملکرد بالایی نیز دارد و مدت زمان انتظار افراد برای باز و بسته شدن درب را به میزان زیادی کاهش می دهد .یکی دیگر از مزایای درب تاشو ایمنی بالای آن می باشدکه به دلیل دارا بودن سیستم ایمنی هوشمند ، به محض تشخیص مانع جلوی درب ،فرمان توقف درب توسط کنترل گر صادر شده و از برخورد احتمالی هر شیئی به آن جلوگیری خواهد شد.

درب های اتوماتیک تاشو دارای قابلیت تنظیم عملکرد به صورت تمام باز، تمام بسته، نیمه باز ، اتوماتیک و حرکت یکطرفه میباشند.

در حالت تمام باز تمام مسیر ورودی در برای ورود و خروج باز می شود

در حالت نیمه باز، هنگام تشخیص حرکت تنها نیمی از مسیر ورودی باز میشود این حالت باعث کاهش هدر رفتن انرژی می شود.

در حالت تمام بسته میتوان درب را تنظیم کرد تا در زمان هایی خاص که رفت و آمد وجود ندارد درب قفل شود و با تنظیم مجدد آن در از حالت بسته یا قفل خارج می شود. حرکت یکطرفه برای کنترل عبور و مرور از یک سمت، تنظیم می گردد.به این صورت که سنسور بخش ورود یا خروج غیر فعال شده و رفت و آمد تنها از یک سمت امکان پذیر می شود.


مطلب پیشنهادی: درب اتوماتیک


درب تاشو را میتوان به صورتی که فقط از یک سمت به دیوار متصل باشد نیز نصب کرد . در این حالت در از یک لنگه دو تکه تشکیل می شود که یک تکه آن به دیوار وصل شده و تکه دیگر به قسمت اول لولا میشود.در این حالت در فقط از یک سمت چپ یا راست باز میشود در حالی که در نوع دو لنگه آن ورودی از سمت مرکز باز می شود.

اپراتور درب اتوماتیک تاشو

اپراتور درب اتوماتیک تاشو به صورت یک یونیت در بالای درب نصب میشودکه شامل موتور و یک ریز پردازنده می باشد.اپراتور دارای یک سوییچ چند حالته نیز می باشد که با آن میتوان حالت های مختلف باز و بسته شدن درب را تنظیم کرد . دو ریل در قسمت بالا و پایین درب نصب می شود که به کمک چند قرقره به درب وصل می شوند.در هنگام باز و بسته شدن درب، این قرقره ها در ریل حرکت کرده و به نرمی باعث جمع یا باز شدن آن می شود.

درب اتوماتیک فریم و شیشه تاشو

فریم های آلومینیومی آنادایز برای این درب ها بسیار مناسب می باشد.زیرا این نوع آلومینیوم یک لایه محافظ دارد و در برابر ضربه و خط و خش مقاوم است. شیشه به کار رفته در این نوع درب نیز باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد که برای این منظور شیشه های حرارت دیده (سکوریت) مناسب می باشند.

سیستم های حفاظتی و نظارتی در درب اتوماتیک تاشو

این درب ها نیز همانند سایر درب های اتوماتیک قابلیت تطبیق با سیستم های نظارتی را دارند.به عنوان مثال میتوان سیستم کنترل تردد را برای کنترل عبور و مرور و اتوماسیون ادارات بر روی آنها نصب کرد.ویا سیستم های حفاظتی مثلا بازشدن درب تنها با تشخیص کارت و یا اثر انگشت.این درب ها همچنین قابلیت هماهنگی با سیستم های اعلام حریق را نیز دارا می باشند به این ترتیب که با تشخیص حرارت، دود و یا گاز توسط سیستم اعلام حریق به صورت اتوماتیک درب خروج اضطراری باز می شود تا خروج افراد بدون مشکل صورت گیرد. از این رو درب اتوماتیک تاشو در زمینه فراهم کردن ایمنی محیط نیز بسیار کاربردی است بنابر این ویژگی های بارز درب اتوماتیک بازویی را میتوان به صورت زیر خلاصه نمود:

کاهش شعاع باز و بسته شدن درب

سرعت بالا در باز و بسته شدن درب

قابل استفاده در مکان هایی با ففضای محدود و پرتردد

توان مصرفی کمتر نسبت به درب اتوماتیک لولایی معمولی

امنیت بالا

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این محصول چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




تجربه و نظر کاربران :

: کاربر مهمان

درب های اتوماتیک تاشو برای چه فضاهایی استفاده می شود؟

مقالات