خرید درب اتوماتیک پارکینگ

در حال حاضر برقراری امنیت در منازل و ساختمان‌های تجاری، اداری و .. اهمیت خاصی پیدا کرده است. بنابراین یکی از اقدامات بسیاری از افراد، این است که درب ورودی ساختمان خود را به نحوی تجهیز نمایند که بتوانند امکان ورود افراد بیگانه و غیر خودی را به داخل ساختمان کاهش دهند و یا ورورد آن‌ها را غیر ممکن سازند. یکی از این راهکارها استفاده از انواع درب‌های اتوماتیک است. همان‌طور که می‌دانید درب اتوماتیک به طور کلی به نوعی از درب‌ها گفته می‌شود که به صورت کاملا خودکار و اتوماتیک و بدون دخالت دست و با تنها فشار یک دکمه و یا ریموت، باز و سپس بسته می‌شوند. در این مقاله قصد معرفی یکی از انواع درب‌های اتوماتیک به نام درب اتوماتیک پارکینیگ و آشنایی شما با نکات خرید درب اتوماتیک پارکینگ را داریم.

درب اتوماتیک پارکینگ چیست و مزایای استفاده از آن

درب‌ اتوماتیک پارکینگ ایرانی یکی از انواع درب‌های اتوماتیک هستند که در حال حاضر، مصرف بسیار زیادی هم دارند. این نوع از درب‌ها این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا با استفاده از یک ریموت و با سهولت بتوانید درب را باز و بسته کنید. همان‌طور که می‌دانید درب‌های معمولی که در حال حاضر برای پارکینگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند وزن بسیار زیادی دارند. بنابراین باز و بسته کردن این درب‌ها برای کودکان و هم‌چنین بسیاری از بزرگسالان بسیار دشوار است. اما این امکان وجود دارد که بتوانید این درب‌ها را به راحتی به یک درب اتوماتیک و یا برقی تبدیل کنید تا از این طریق، باز و بسته کردن درب مورد نظر، برای افراد مختلف به ویژه کودکان و بزرگسالان آسان‌تر گردد.

از طرف دیگر، یکی از دلائل اساسی استفاده از این سیستم‌ها در منازل و ساختمان‌های مختلف این است که از طریق به کارگیری درب های اتوماتیک پارکینگ می‌توانید سطح امنیت محیط مورد استفاده خود را افزایش دهید. این نوع از درب‌ها هم‌چنین دارای مزایای دیگری نیز هستند. از جمله این مزایا می‌توان به این عامل اشاره کرد که نحوه طراحی و ساخت درب‌های پارکینگی اتوماتیک به گونه‌ای است که اگر با مانعی مواجه شوند دوباره باز خواهند شد. این امکان موجب می‌شود تا درب مورد نظر، به خودرویی که در حال تردد و ورود به ساختمان یا خروج از آن است برخورد نکند و به آن آسیبی وارد ننماید.

از طرف دیگر درب های اتوماتیک پارکینگ، در برابر وزش باد و گرد و غبار نیز به راحتی قابل بسته شدن هستند. بنابراین گرد و غبار از بیرون به داخل ساختمان راه نخواهد یافت و از این طریق بهداشت و سلامت ساختمان نیز تامین خواهد شد. لازم است بدانید که در اتوماتیک پارکینگ خود شامل چند نوع مختلف است. هر یک از انواع این درب‌ها برای کاربرد در محیطی خاص طراحی و تولید می‌شوند.





انواع درب اتوماتیک پارکینگ

به طور معمول انواع درب‌ های اتوماتیک پارکینگ شامل: درب‌های یک (تک) لنگه، درب‌های دو لنگه، درب پارکینگ ریلی،درب‌های پارکینگی لولایی، کشویی و درب‌های پارکینگی زیر سقفی هستند. لازم به ذکر است که از میان انواع مختلف این درب‌ها، درب‌های پارکینگی لولایی اتوماتیک، در بیشتر موارد برای ورودی‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما در عین حال، برای مصارف خانگی و ساختمان‌های مسکونی نیز دارای کاربرد هستند.

درب اتوماتیک پارکینگ تک لنگه

این نوع از درب اتوماتیک پارکینگی از یک لنگه به وجود آمده است که به طرف راست و یا چپ باز و سپس بسته می‌شود. این نوع از درب‌های برقی و اتوماتیک یک فضای نود درجه‌ای را باز می‌کنند. بنابراین امکان تردد اتومبیل‌ها را بسیار آسان‌تر و راحت‌تر می‌نمایند. درب اتوماتیک پارکینگی یک لنگه را می‌توانید در مکان‌هایی نصب و راه اندازی کنید که پارکینگ آن‌ها مسقف است و یا حیاط دار هستند. این نوع از درب‌ها به ویژه در ساختمان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که تنها یک خودرو قصد داشته باشد از درب عبور کند. از طرف دیگر باید فضای کافی برای باز و بسته شدن درب وجود داشته باشد.


مطلب پیشنهادی: شرکت درب اتوماتیک


درب اتوماتیک پارکینگ دو لنگه

نوع طراحی این نوع از درب‌های اتوماتیک بدین ترتیب است که دو لنگه درب، در کنار هم واقع می‌شوند و با باز شدن هر دو لنگه، فضای قابل توجهی برای عبور و مرور خودروها به داخل ساختمان و یا خروج از آن، ایجاد می‌شود. درب‌ پارکینگی بازویی دو لنگه در حال حاضر بیشترین میزان استفاده را دارند و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. این نوع از درب‌ها در ساختمان‌های مسقف و یا منازل حیاط دار قابل به کارگیری و نصب و راه اندازی هستند. لازم به ذکر است که به اندازه هر لنگه‌ای از این نوع درب، باید فضای داخلی آن آزاد گذاشته شود تا درب، قابلیت باز و بسته شدن پیدا کند.

درب اتوماتیک پارکینگ سقفی

این نوع از درب‌ها در طراحی قدیمی خود، از یک پنل به صورت یک تکه به وجود آمده بودند و از هر دو طرف با استفاده از یک لولا به بالا کشیده می‌شدند. این در حالی است که در طراحی جدید، این نوع از محصولات، از چند پنل متصل به هم به وجود آمده‌اند. این پنل‌ها به دور یک غلطک می‌پیچند و سپس درب، به سمت بالا به حرکت در می‌آید.

خرید درب اتوماتیک پارکینگ

برای خرید درب‌ اتوماتیک پارکینگ قبل از هر چیز باید به این نکته فکر کنید که درب مورد نظر شما چه فضایی را برای باز و بسته شدن نیاز دارد. از طرف دیگر لازم است بدانید که شیوه ورود و خروج خودروها به پارکینگ شما چگونه است و سپس به خرید درب اتوماتیک پارکینگ از فروشگاه معتبر دست بزنید.

خرید درب اتوماتیک پارکینگ، مزیای فراوانی دارد، یکی از مزایای خرید درب اتوماتیک پارکینگ و درب های اتوماتیک پارکینگ این مورد است که شما در گرما و سرما نیازی به پیاده شدن از خودرو خود برای باز و بسته نمودن درب پارکینگ ندارید و با استفاده از درب اتوماتیک پارکینگ میتوانید به صورت اتوماتیک با استفاده از ریموت درب اتوماتیک پارکینگ خود را کنترل نمایید.

قیمت درب اتوماتیک پارکینگ

قیمت درب اتوماتیک پارکینگ از طریق در نظر گرفتن مجموعه عواملی مشخص می‌شود. لازم به ذکر است که این نوع از درب‌های اتوماتیک به طور معمول از جنس چوب، فلز و یا فایبر گلاس و ... ساخته می‌شوند. بنابراین یکی از عوامل موثر بر قیمت درب اتوماتیک پارکینگ، جنس و متریال به کار رفته در تولید این محصولات است. از طرف دیگر و همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد درب‌های اتوماتیک پارکینگ دارای انواع مختلف و مدل‌های متنوعی هستند که هر یک قیمت‌های مختلفی نیز دارند. از دیگر عوامل موثر بر قیمت درب‌های پارکینگی اتوماتیک می‌توان به ابعاد و اندازه‌های این درب‌ها اشاره کرد. هم‌چنین مکان نصب درب نیز از دیگر عوامل موثر بر تعیین قیمت درب اتوماتیک پارکینگ به شمار می‌رود.قیمت درب کرکره ای پارکینگ با توجه به جنس و ابعاد آن متفاوت است.

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما درباره این محصول چیست ؟

شما می توانید در این بخش تجربیات و نظرات خود را با ما و کاربران ایران بالابر به اشتراک بگذارید.




تجربه و نظر کاربران :

مقالات